2009. november 11.

KARÁCSONYI VANÍLIÁS KEKSZ





KARÁCSONYI VANÍLIÁS KEKSZ


Tegye fel a kezét aki még nem készül a Karácsonyra....;-)
Mindig szerettem volna olyan igazi nagyon vaníliás ízű kekszet...
Én most ezt a kekszet sütöttem meg próbaképp, nagyon finom lett, tán a legjobb vaníliás keksz, amit életemben ettem...és kóstoltam már párat:-)
Könnyen duplázható az adag, az alábbi mennyiségből 30 db kis keksz lett.

14 dkg vaj
17,5 dkg liszt
4 dkg porcukor
1 cs. van.cukor
1/2 cs. van.puding
1/2 tk sütőpor
1/2 üveg vaníliaesszencia
porcukor a szóráshoz

Összekevertem a hozzávalókat és kb. 2 cm-es darabkákat csíptem a tésztából, golyókká formáztam, sütőpapírral bélet tepsire tettem, villával megnyomtam és előmelegített 150 fokos sütőben /légkeverésen/ 15 perc alatt megsütöttem.
A felét megszórtam porcukorral...

Lehet golyókként is megsütni és még forrón porcukorba hempergetni, de nekem ahhoz másik receptem van!:-))

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mennyi ideig all el???

Latsia írta...

Nálunk 1 napig állt el:-)))

trinity írta...

Mi az hogy várom a karácsonyt???
Én már általában januárban újra várom, komolyan:))

A keksz nagyon fincsi, omlós és illatos lehet!!!

Off: a citrommártásos hal isteni volt-köszi!!!

szepyke írta...

Nem tudtam eddig írni, mert nem mertem felemelni a kezem....
:))))))

Latsia írta...

Trinity, nekem szerencsém van, mert Cipruson már dec. 1-én díszítik a fát, így minimum 1 hónapig teljesen karácsonyi a hangulat.:-))))

Leszámítva a 20 fokokat

Szepyke, semmi gond, csak nyugodtan!:-)))

Névtelen írta...

Latsia 5 perc alatt elfogyott!!! De a kerdesem mas volt,pl. ajandenkent mennyivel elobb lehet elkesziteni.

Latsia írta...

Névtelen, szia!
Akkor ezek szerint megsütötted?
De jó!:-)

Én 2x készítettem ajándékként, 1x lefagyasztottam ahogy kisülés után kihűlt, és 1x nem, csak légmentes dobozban tároltam az átadásig.
Mind2 tárolási mód jó volt, megkóstoltam mind2-t.
3 héttel az átadás előtt készítettem mind2-t.
Az egyetlen dolog, hogy ha porcukorba hempergeted, akkor azt egy kicsikét "beszívja" a 3 hét alatt, de azért látszani fog.
Jó sütögetést kívánok!

Névtelen írta...

Koszonom a valaszt!!!! Ma mar masodszor csinaltam ,nagyon finom !

Szemi írta...

Latsia, nagyon jól néz ki ez a vaníliás keksz, szeretném én is elkészíteni. Az lenne a kérdésem,hogy a vanília esszencia az egyenlo a vanília aromával? Mert nekem csak az van itthon, és nem tudom,hogy most abból is tegyek-e bele fél uveggel?

Latsia írta...

Szia Szemi igen, tedd bele!!!

Szemi írta...

Köszi, megcsináltam,nagyon finom lett!

Névtelen írta...

mennyi az a fél üveg kivonat?

Latsia írta...

15 ml vagyis 1 evőkanál.